fredag 2 december 2011

Flytt, jobb och inredande.

Jag flyttade igår till den underbaraste lilla lägenhet mina ögon skådat.
Huset byggdes 1956 och det är samma kökskåp, garderober och stil idag som det var då.
Det är tom samma skåp.
Köket är helt underbart, med snedtak, takfönster och mysiga tripp-trapp-trull skåp.
Jag är kort och gott positivt överraskad av lägenheten ( jag hade ju inte sett den innan inflyttningen igår) och jag har blivit förälskad i både lägenhet och utsikt. Jag har panorama-vy över halva stan.

Nu sitter jag på jobbet och vakar över en stackars liten sjuk man, men han sussar som tur är sött.
Och det är jag tacksam för.
Jag kommer att få sitta här i omgångar under nattens lopp, så det blir inget bakande av vaniljhjärtan ( vilket jag och Eva hade tänkt göra inför julen) men som tur är så har vi 2 nätter till på oss!

Jag ser fram emot att gå av passet imorgon bitti.
Då blir det hem, sova, gå till Willys och handla, koka kaffe till familjen (som kommer på besök), kramas med Herr och Fru D, gratta kalasvärden och sen tillbaka till jobbet igen för nästa arbetspass.
Full rulle.
Men jag gillar det. Jag känner mig nyttig då!

Nåväl gott folk! Ha en riktigt bra natt, sov gott/ festa hårt/ softa.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar