tisdag 1 december 2009

Hyckleri...

Det är vad jag sysslar med just nu...
Jag har alltid svurit på allt som är heligt och dyrt att jag aldrig skulle vara tillsammans med en kompis ex, det är helt verboten om man säger så.
Jag har alltid sagt att den vän eller bekanta som dejtar något av mina ex är struken från min julklappslista forever...
Men här sitter jag, och är tillsammans med en kille som har varit sambo med en bekant till mig. Vilket jävla hyckleri...
Jag tror att det är dags för mig att revidera åsiktsbanken en aning, för en hycklare känns inte som ett tillmäle jag känner för att behålla. Jag får ta ett steg fram och säga; "Ok gott folk, jag hade fel.... Mina åsikter kan inte vara konstanta och oföränderliga, Jag hade fel"
Men det svider, För om jag backar på detta så kommer det ju att vara fritt fram för vissa i min bekantskapskrets att beblanda sig med mina ex..... Jobbigt!
Så kan jag samtidigt undra om det skulle vara så illa att ha fel? För även om jag har fel (vilket jag iofs tekniskt inte har eftersom jag får ha mina principer och åsikter oavsett) så har jag ju min älskling kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar