onsdag 9 november 2011

En stor dos vardagskärlek!

Jag vill bara berätta hur mycket jag älskar Apoteket på Domus!
Det låter banalt och tramsigt men just nu älskar jag dem hämningslöst, just nu känns det som om jag aldrig älskat något mer än jag älskar dem!

Jag ska ge lite bakgrundshistoria:
Tonåringar får finnar, right?
Inte jag, jag hade problemfri perfekt hy alltid. Den var smidig, fin, underbar rent av. Utan underhåll dessutom.
Nu, nu är jag vuxen och min hy har aldrig någonsin varit så lik en krigszon som den är.
Jag får finnar, speciellt på hösten/ vintern. Jag blir torr och jag står villrådig varenda gång.
Men så bestämde jag mig för att gå inom Apoteket..
(för jag hade fått en monsterfinne på min kind som höll på att mutera till ett jättesår).
En av de trevliga kvinnorna där la en en liten obetydlig förpackning i min hand med rådet att ta på en stor klick av den och sätta ett plåster över och sen sova med det på under natten. Jag gjorde som hon sa, och eftersom jag är ledig så har jag gått runt prickig på dagarna med.
Voilá!
Det har så gott som läkt helt sen i måndags. Finnen OCH såret är väck!
Jag älskar apoteket och jag älskar min nya antiseptiska salva.
Jag älskar till och med livet, trots menssmärtor deluxe.

*Tjing tjing*

2 kommentarer: