söndag 31 januari 2010

Minne

Jag kommer ihåg en uppgift vi fick på gymnasiet. Vi skulle beskriva oss själva med 10 ord och en färg. Ja, jag gick i en flumskola..
Jag kommer inte ihåg orden jag valde, men jag minns färgen. Jag valde Svart, den mörkaste och mest avgrundsdjupa nyans av svart jag kunde uppbåda. För jag såg inte hur jag kunde vara någon annan färg, jag såg inte att det även i mig fanns andra färger. Jag minns att jag kämpade för att hitta rätt ord, för att hitta ett sätt att beskriva mig själv, för att hitta ett sätt att sätta min egen person på papper med bara 10 ord.
Om jag skulle välja 10 ord och en färg idag så skulle det vara enklare. Färgen är utan tvekan röd; ganska dov, som blodet som rinner igenom mig, väldigt varm, livgivande.
Orden är klurigare trots min kärlek för dem, men det är väl för att det är så svårt att beskriva sig själv utan att ta med andras bedömningar.
Men here goes;
Kreativ
Dyster
Fundersam
Passionerad
Omtänksam
Sarkastisk
Skrattfylld
Gråtmild
Vacker
Operfekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar