onsdag 7 juli 2010

Sommar.

Det är helt underbart att det är sommar, det är varmt på morgonen, varmt och ljust länge på kvällen. Humöret är på topp, och alla fräknarna på näsan tittar fram. Man kan gå barbent osv osv.

MEN...

Jag hatar faktumet att det är sommarlov, för i ett sånt område som jag bor i så innebär det att alla unga killar är ute och skränar till mitt i nätterna. Vilket är lagom kul, när man bor på andra våningen och måste sova med fönstret öppet för att inte vakna av vätskebrist och värmeslag klockan 5 på morgonen.

Inatt gick de förbi mitt fönster ungefär 1 gång per 40 minuter, vid 3 gav jag upp och stängde mitt fönster, med resultatet att jag vaknade vid 5 med dunderhuvudvärken Bertil.

Så..
Jag är gammal, sur och bitter och jag HATAR sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar