söndag 11 juli 2010

Sunday morning.

Pat Coil – Black Coffee (Sunday Morning Jazz Album Version)

Nu sitter jag på min balkong med mina flickor och dricker kaffe i överflöd. Vi är utan tvekan inne på kanna 2, och snart ska vi äta frukost bestående av yoghurt, jordgubbar och porriga chokladcupcakes. Japp, cupcakes till frukost, det är vardagslyx av den vackraste sorten.

Min balkong har blivit min fristad, att sitta här och lyssna på Paolo Nutini, grannens papegoja och Fru D´s och Kombons tjatter är.. Kärlek.
Den här helgen har bara vidare stärkt mig i min uppfattning om vad jag måste göra. Jag måste flytta, jag måste upp till blekingekusten och min älskade "salt-i-munnen"luft.
Jag längtar mig galen efter Herr och Fru D, deras sällskap är det som jag saknat i mitt liv, rättning: det är det jag saknat i hela mitt liv. En kravlös vänskap som värmer, kramar, och skrattar på lika villkor.

Jag längtar tills vårt kooperativ bildas, jag längtar efter vår lilla "by". Att bygga upp sin egna lilla familjegemenskap med de vänner som man känner att man faktiskt älskar. Ja, då var det sagt. Jag älskar dessa vänner som jag ska odla morötter med, som jag ska virka ikapp med. Jag älskar dem och jag längtar tills vi befinner oss på samma plats. Det ska bli fantastiskt!

Nu ska jag tömma lite mer kaffe, snacka skit och njuta av mina flickor innan en av dem återigen flyr staden till förmån för landet.
(ps. Detta är inlägg nummer 300! Yay!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar