tisdag 4 maj 2010

Min Resa.

Jag har beslutat mig för att ta en årslång själslig resa. 1 år av min tid för att fokusera på det som är mitt. Mina tankar, min vilja, mina drömmar!
Jag ska spendera 1 år av mitt liv för att hitta min plats, för att välja in och välja bort. För att sortera mitt jag i högar, rensa, luckra upp mina banor. För att slutligen se vad det blir av mig om jag lägger min fokus inåt.

Lyckan, Kärleken och Meningen med livet av Elizabeth Gilbert.
Den boken är min guide, min hörnsten. Håller på att läsa den för 10:e gången och varje gång märker jag nya synsätt som tilltalar, nya vägar att gå och nya viljor i mig själv inspirerade av boken. Jag köpte den för 10 kr en gång (för att det var billigt och den var självbiografisk) och har märkt att den på alla sätt och vis är värd vad jag gav och ännu mer än så. Den får mig att fundera på mitt eget andliga och världsliga sökande. Den får mig att förstå att det jag kallar spontanitet och "äventyrslusta" egentligen är en rusande jakt på tiden. Ack denna eteriska tid som jag aldrig kommer ikapp.
Och nu när jag läser den så inser jag att jag åter igen faller tillbaka till en sak en av mina damer sa till mig en gång;

"Ni unga är så olyckliga för att ni har så många val. Välj bort, För det måste du göra. Annars så kommer du alltid vara olycklig och dragen mellan dina val."

Därför sitter jag nu i startgroparna inför ett årslångt race som ska handla om mig och de val jag stänger vägarna till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar