fredag 28 maj 2010

Söta Tanter!

Ibland bara älskar jag mina damer, de vet precis hur de ska göra för att jag ska gå därifrån med ett leende trots att det är jag som ska lämna dem glada och nöjda.

Ikväll la en av damerna sin hand mot min kind efter att jag stoppat om henne och så sa hon; "Vet du vad jag skulle vilja göra??" (Min tankar flög åt; Ge mig en örfil?? Gå ut och dansa? Dricka vin??...)
Så jag frågade henne vad hon skull vilja göra, och hon svarade mig; "Jag skulle vilja gå ut i skogen och plocka en stor bukett vitsippor och blåsippor och ge till dig Guldlock (Det är hennes namn på mig)... Men jag kan inte..."

Kan man göra något annat än att smälta lite? Det var utan tvekan dagens gulligaste kommentar, bara det att hon vill plocka blommor till Mig...

Dagens roligaste kommentar var utan tvekan; "Nej det där var ingenting anmärkningsvärt, Du ser onormalt normal ut idag" (Ska tilläggas att den här damen tycker att det är jätteroligt att följa mina stilar och hårfärger, och enligt henne så var lila byxor, svart tröja, rutig sjal och svart 60-tals kavaj med rosetter alldeles för "normalt"!!!)

Som sagt mina tanter är så söta, rara och stundvis riktigt underbara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar