lördag 8 maj 2010

Ny dag!

Mitt rum badar i rosa sken när jag vaknar, jag har fortfarande en mental smak av gårdagens vin på mina läppar. Mina ögon är tunga och mitt hjärta är lugnt. När jag lyssnar efter i tystnaden så kan jag fortfarande känna ekon av den systerliga kärlek som vibrerade i hela huset igår. Det är magisk att ligga kvar under täcket, lyssna på klassisk musik och bara veta att all den känsla som fanns igår finns idag med. Detta är en av de saker som gör att jag tycker att det är kanon att bo med en vän. Jag slipper känna mig ensam, jag har trevligt sällskap (när och om jag vill), vill jag vara ifred så stänger jag min dörr. Men kvällar som igår skulle jag inte byta bort mot något. Morgnar som den här känns magiska, att ligga och lyssna på alla som vaknar. Höra livet återvända till lägenheterna.
Här ligger jag gärna och ler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar