torsdag 13 oktober 2011

Mitt liv just nu.

Jag sitter i köket med en begynnande förkylning, huvudvärk och en kopp kaffe som sällskap.
Jag har för det första inte lust att bli förkyld men kommer troligen att må sämre allteftersom dagen tar sig framåt.
Jag har en sån där ruggigt lång dag framför mig, 7.30 till 17.45 ungefär. Långt och sömnframkallande.

Jag har en svag misstanke om att huvudvärken kommer från faktumet att jag just nu inte vet någonting.
Mitt vikariat på Gamlegården och Näsby går ut på Lördag och jag vet inte var jag ska vara Måndag morgon.
Egentligen skulle jag ha jobbat helgen men som vanligt var det lite blandade bud fram och tillbaka och till slut blev det bestämt att jag inte skulle jobba.
Det är ju egentligen inte så att jag riskerar att bli arbetslös, det är trots allt kommunens jobb att hitta ett nytt vikariat till mig men det är ju just det att jag inte vet. Jag vet inte var, när och hur.
Om det inte finns något till mig just precis nu, ska jag gå till min vanliga plats på måndag?
Ska jag ringa ner till kontoret?
Ska jag vänta på att de ringer mig?
Vad exakt förväntas av mig?!
Ivilket fall som så orsakar detta mig magknip och huvudvärk, för att inte veta gör mig orolig och nervös även om jag vet att det kommer att fixa sig i slutändan.

Nu ska jag slänga på mig krigsmasken, styla till mitt hår och fortsätta göra mig redo för att möta världen idag med!
Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar