måndag 3 oktober 2011

Ny tid, ny strid?

Jag har varit en hemskt dålig vän i cyberrymden.
Jag är så gott som aldrig på msn, facebook roar mig inte just nu, och efter det finns det inte så mycket online som intresserar mig.
Istället har jag tragglat på med mitt liv.
Jag skriver kontrakt på min alldeles egna lägenhet på Onsdag med inflyttning första December.
Nu är det rensartagen som gäller, det sorteras, rensas, skänks och slängs på löpande band här hemma.
Jag försöker klura ut vad som möjligen saknas mig (utöver det grundläggande vett och förstånd) och kommer om och om igen fram till att det faktiskt finns saker som jag skulle behöva som inte finns i mitt sortiment just nu.
Snygga tallrikar är en av dessa saker, en fungerande cykel är en annan.
Båda är dock tämligen enkla att fixa.
Tallrikar finns det ett överflöd av på loppisar, och cyklen har N.I lovat att hjälpa mig med.
Det största problemet antar jag är att jag kommer att bli datorlös, men som tur är har jag gott om böcker, färg och garn.
Dessutom har P3 ett alldeles utmärkt programutbud, så det ska nog gå det med.
Nu ska jag dra på mig skor och jacka och hugga tag i min väska och ta min lilla promenad tll jobbet, i eftermiddag blir det containerdags för mina gamla slitna möbler.
Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar