lördag 13 augusti 2011

Hoppsan.

Oh gud.
Jag har ett brandtal i mitt huvud som inte går att skriva ut.
Jag har allt så klart formulerat i mina tankar och ändå kan jag inte förmå mig att skriva orden.
Mina fingrar lyder mig inte och jag kan verkligen inte få ut orden.

De senaste dagarna har varit så snurriga.

Jag har suttit i valet mellan det jag har och det jag vill ha.
Det jag har innebär att välja bort något som jag inte är säker på att jag vill välja bort.
Något jag inte ens trodde att jag ville ha för ett par år sen men som jag alltmer tror att jag är säker på.
Och att välja bort det nu, när jag landat så tydligt i det facket, är det en uppoffring jag klarar av?
Är det en uppoffring jag ens vill göra?
Det jag inte har verkar vara det som kanske kan ge just det där jag inte är säker på att jag vill välja bort.

Jag står i valet och kvalet och vet inte vart jag ska gå.
För å ena sidan så gillar jag den plats jag är på, men å andra sidan så finns det något annat som drar mina blickar.

Jag vet inte vad jag ska göra.
Dessa män.
Ja, plural.
Jag har en och sneglar utan tvekan på en annan.
Så, då var det sagt.
Jag är kluven.

XOXO / Confused-girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar