onsdag 3 augusti 2011

Morgon i storstaden.

Jaha.
Då var det ju morgon igen.
Sitter slängd i en soffa, lyssnar på 30 STM cover på "Where the streets have no name" och tittar på den skånska flaggan som vajjar lite i vindpustarna som kommer förbi.
Jag har precis upptäckt att träden här börjar skifta färg och tappa blad.
Lite annorlunda än hemma.
Men varmt och skönt ändå.
Idag ska jag gå vilse hade jag tänkt.

Men jag får inte gå mer vilse än att jag kan hitta till Herr F´s jobb.
Vi ska mötas där vid halv fyra-ish och sen ska vi handla lite.
Idag ska Frk. Tess styra över Fribergarnas kök.

Så gott folk, kan ni tro´tt! Tess är på ensam äventyr i Stora staden Sthlm.
Japp, ensam.
Jag ska själv åka tunnelbana, själv shoppa, själv äta lunch.
Galet, men ack så nyttigt.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar