tisdag 16 augusti 2011

Nattjobb sökes.

Jag är verkligen inte skapt för tidiga morgnar.
Fick rulla ur sängen i morse, dels för att jag skaffat en ny säng som jag inte har några ben till och dels för att jag helt enkelt inte orkade resa mig upp ordentligt.
Så jag rullade ur sängen och blev liggande på golvet en stund innan jag överhuvudtaget bemödade mig med att resa mig upp.
Jag lommade i sedvanlig stil ut ur mitt rum rufsig, surmulen och sjukt trött.
Kombon såg som vanligt vettskrämd ut i några sekunder innan hon insåg att hon stirrade på en väldigt morgontrött och lite lätt ilsken brud, sen tittade hon ner i sin frukost igen.
Som vanligt körde hon på "prata inte med henne såvida hon inte pratar med dig först"!
Ändå somnade jag kring midnatt och har därmed fått en del timmars sömn.
Men jag fixar helt enkelt inte morgnarna längre.
Lösningen blir att börja leta nattjobb.
Det blir min uppgift för dagen.
På så sätt så behöver jag inte oroa mig för att gå och lägga mig i tid eller för att behöva gå upp snortidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar