söndag 4 april 2010

Fas 1.

Första halvan av min arbetsdag är avklarad med bravur dessutom! Nu är det bara kvällspasset kvar, men först ska jag spendera större delen av eftermiddagen i mitt nystylade kök. Nya gardiner är på plats, blommorna står i nya krukor i fönstret och alla nymålade tavlor är på plats på väggen. Nu känns det inte så gult i köket längre, nu känns det som ett hem. Ett mysigt sådant dessutom...

Är på humör för att baka, så man kanske skulle baka lite muffins med massa choklad i. Som ett eftermiddagsnöje man faktiskt kan äta upp (Lätt den bästa sorten!!)

Solen känns inte idag, himlen är grå och vindarna kalla. Idag känns det inte alls som vår, utan mer som en dyster höstdag och det märks på mitt humör. Jag känner mig grå, kall och dyster. Jag känner mig som avslagen läsk, gammalt stilla vatten.

1 kommentar:

  1. men deu är ingen avslag läsk utan en frisk fläkt :) så det så !!

    SvaraRadera