söndag 25 april 2010

Idag..

Idag känner jag mig som en förbaskat duktig kvinna.

Jag har lagat min persienner så att jag numera faktiskt kan ha blommor i både mitt sovrum och i vardagsrummet. Jag har putsat alla mina fönster.
Kombon har dammat lägenheten och dammsugit.
Maten är på gång (lax i ugnen med grönsaker och vildris till) och sen ska jag sätta mig och sy 2 kuddfodral och en duk till köksbordet.

Just nu tar jag lite kaffepaus och filosoferar över vad som ska planteras på balkongen i år. Cocktailtomater är givet men funderar på ge mig på Spenat eller Sallad och någon sorts Chili. Får helt enkelt åka ut till växthuset någon dag snart och titta mig omkring.

Just nu är livet så bra.. Det är mycket som saknas men allt det som är bra väger upp det så bra. Jag tycker om mitt liv just nu, tycker om att titta ut på en blå himmel och veta att det kommer mer av det framöver. Tycker om att känna min kreativa ådra jobba, tycker om att veta att jag utan tvekan har den bästa väninnan i världen (ibland önskar jag nästan att hon vore man... För då skulle jag gifta mig med henne.. för jag spelar ju tyvärr inte för det andra laget...)

Just nu är livet bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar