måndag 20 juni 2011

Dagens.

Idag har jag spenderat större delen av dagen med att lyssna på regnet.
Jag har tittat på allt det gråa, och studerat regnets bäckar på fönsterrutan.
Satt nästan en timme på balkongen idag och bara kände dofterna. Doften av pelargonerna, citronmelissen och tomaterna.
Jag satt där och mentalskissade på min höstgarderob.
Ja jag vet. Tidigt. Men sommar-rean har börjat och jag tänkte vara ute i god tid för en gångs skull.
Så jag mentalskissar och drömmer om alla plagg jag skulle vilja skapa men som mina kunskaper inte räcker till för. Och är det inte kunskaperna som brister så är det tålamodet.

Jag har i alla fall börjat alterera min höstkappa.
Den börjar få vissa arkitektoniska tendenser med lite inspiration från viktorianska eran och förfallna ruiner. Jag skrev nästan rutiner.
Ja, mina plagg har tydliga tecken på förfallna rutiner med inslag av Snook anno 2006.

Jag har lite material jag ska få tag på, samt de perfekta knapparna så kan den nog bli ganska häftig.
Men det återstår ju att se.

Imorgon är det jobb, som vanligt.
Hela dagen. Men det stör inte nämnvärt egentligen.
Jag har i alla fall ett jobb även om det ibland är sjukt frestande att bara säga upp sig och sticka någon annanstans. Utan att veta om marken bär eller brister!

Kamera – At Work

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar