onsdag 8 juni 2011

Denna dag.

Det verkar bli svalare idag.
Det är jag väldigt glad för.
Inte för att jag inte gillar värmen, det gör jag men det har varit så klibbigt att det snarare känts som om man tagit en simtur i sin egen svett.
Detta när man tagit en normal promenad till affären.
Idag är det lite mulet, lite svalt, lite disigt.
Skönt.
Men det lär nog ändra på sig med min tur.
Vid det laget jag har städ idag på jobbet är det säkert 30 grader varmt och gassande sol.
Det skulle inte förvåna mig alls.

Men det här svala får gärna fortsätta dagen ut, då blir det riktigt skönt att springa senare.
För jag behöver den där turen för att hålla hjärnan stadig, speciellt efter nattens drömmar.
Så oroliga, fulla av gamla minnen, gammal beröring som spelats som på repeat hela natten.
Jag vaknade med rösten mitt mellan en suck och snyftning.
Med fötterna på jorden och huvudet i det blå och hjärtat en halv meter utanför kroppen.

Veronica Maggio – Mitt hjärta blöder

Mycket märkligt, och väldigt sorgligt.


Men det är så mitt liv ser ut just i denna stund.
Nu ska jag jobba, äta smörgåstårta och sen hem och springa av skiten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar