måndag 27 juni 2011

Helgen.

Det har varit en sannerligen mixad helg.
Det var helt underbart att komma upp till Hr. och Fru D i fredags.
Glädjen på deras ansikten var helt obeskrivlig.
Fru D sken upp som en sol.
Herr D delade frikostigt ut kramar.
Ljuvligt.
Det blev massa god mat som Fru D´s fader hade tillagat till perfektion. Det var länge sen jag gick ifrån ett bord så mätt, och så glad.
Lördagen gick i en aning dystrare toner, fick besked som var tunga att bära men som likväl är den del av livet.
Skulle egentligen åkt raka vägen hem så när som på en dejt, men jag behagade gömma mig i hemtrakterna ett tag istället.
Jag behövde komma ifrån och när någon erbjuder mig chansen att gömma mig någonstans där det är tyst på natten, där det finns kattungar och gott om samtalsämnen rörande livet och döden.. well.. jag nappar.
Jag åkte dit på lördag kväll och blev kvar till lunchtid idag. Kom hem lite brunare, lite muntrare och lite mer avslappnad.
Lite mer redo för att tänka på de sorgliga sakerna.

Men trots sorgliga stunder, arga miner, och stundvis vädermässig kyla så har det varit en bra helg.
Så tack.
Herr och Fru D - Tack.
N.I. (du vet vem du är om du snubblar på detta) - Tack. Du gjorde mig lite lugnare, lite gladare och snäppet mindre rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar