måndag 20 september 2010

Grattis!

Grattis på mig! Jag ska leva 4 år i ett politiskt helvete. Idag vaknade jag upp med världens hemskaste känsla i magen och mycket riktigt blev den bekräftad när jag satte mig vid datorn. Min födelsedagspresent från svenska folket blev att jag numera ska vara rädd för att bli dömd för något jag inte är. Min present blev att jag numera ska behöva vara rädd när jag går ut i mitt område.
Tack svenska folket för att ni röstat in SD i riksdagen. Tack för att ni fått mig att bli rädd, tack för att ni fått mig att äntligen fatta hur jävla dumma i huvudet människor egentligen är.

Jag fattar att ni är rädda för det ni inte förstår, det är alla. Och jag fattar att ni vill ha en förändring, men är detta verkligen den förändring som behövs?? Är inte SD i riksdagen lite väl radikalt?
Har ni ens stannat upp och tänkt på vilka följder detta kan ge? Förmodligen inte, men gör det. Stanna upp en liten stund och fundera på vad detta kan ge oss (mer än problem då förstås...)

Nej. Jag gillar det inte, jag mår illa av det. Jag förstår att det är en reaktion mot hur de andra partierna har skött sitt, jag förstår att det är en reaktion mot integreringspolitiken men snälla...
Vad kommer det att ge?

Detta är min födelsedag och min 26:e födelsedag blev för alltid dagen då världen blev lite sjukare, då världen blev lite mer trångsynt och dagen då jag för alltid fullkomligt slutade tro på det goda i folk. Nu vet jag hur jävla skruvat allting är egentligen.

Grattis på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar