söndag 19 september 2010

Jag är hemma.

Det är alltid skönt att komma bort från den här stan, andas andra drömmar och annan luft ibland men gudarna ska veta att det är skönt att komma hem. Att komma hem och dricka kaffe i mitt eget kök, i min fula 60-tals blommiga morgonrock och spela min musik och veta att jag stör inte minst 4 personer med morgonrutin.
På BlueMan Group pratade de om information och hur mycket av det vi utsätts för, och jag kan känna att Stockholm blir en överdos av information för mig. Allt är så mycket. Mycket folk, mycket ljud, allt är mycket. Missförstå mig rätt, det känns ok att vara där men det är först när jag kommer hem som jag fattar hur mycket jag faktiskt uppskattar mitt eget utrymme och tystnaden.
I Stockholm känner jag mig lite tömd på energi hela tiden, men samtidigt behövde jag åka dit för att få lite energi. Jag behöver rörelsen för att förstå stillheten. Ojoj! Nu blev jag sådär sabla filosofisk igen..
Stockholm var trevligt, det var som vanligt mysigt att träffa Fribergarna och alla timmarna med K gick bättre än förväntat även om han fullkomligt tjattrar i sönder min öron. Fru D var vacker som alltid och Frk. J... Herregud kvinna! Jag hade knappt känt igen dig om vi skulle stött ihop på stan. Du har förändrats så mycket, din kropp, ditt ansikte, din person. Stockholm är bra för dig..

Idag ska det fixas här hemma, gardiner ska fixas. Det ska städas, jag ska baka lite och jag måste pyssla med ungefär 1000 andra saker så det var nog bra att vi kom hem igår för då har jag tiden att fixa till födelsedagen (som inte ska vara något stort projekt men ändå..)

På återseende folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar