söndag 12 september 2010

Husliga dagen.

Francoise Hardy – Mon amie la rose

Idag är jag huslig, jag springer huset runt och fixar. Har haft mamma här på middag och hon älskade den färglada woken med kokosmjölk och sesamfrön.
Sitter just nu och klipper ut fina bilder ur mina gamla tidningar som jag vill spara och kastar resten av tidningen. Finns ingen anledning att spara hela tidningen när det räcker med de bilder som är fina. Tänkte samla ihop dem i en bok och ha dem att titta på som stilinspiration.

Jag har 2 limpor Finax solrosbröd i ugnen (japp.. tom jag köper brödmixer ibland :P) fast jag har pimpat mina med extra solrosfrön, linfrön, sesamfrön och lite flingsalt på toppen. Tänkte avnjuta lite nybakt bröd med avokadoröra senare.

Avokadoröra / Guacamole med twist.
(Går även som sås till kyckling, hamburgare osv. Man borde rimligen kunna använda den till dipp också.)
1 halv avokado
1 halv solo vitlök (borde rimligen kunna ersättas med 3 vanliga vitlöksklyftor men allt efter smak.)
2-3 msk creme fraiche
Lite limejuice (kan tas bort om man inte gillar det syrliga)
lite salt och svartpeppar
Riven Parmesan (jag vill ha massor men parmesan är ju inte ngt som alla gillar.)

Mosa ihop allt och njut!! :)

Tänkte fortsätta mitt husliga segertåg imorgon genom att faktiskt försöka få min symaskin till att fungera så att jag kan sy de där gardinerna till köket. Familjen kommer förbi på middag imorgon med (Mamma och syster!) och Sthlmsresan ska planeras till. Som det är nu så är lördagen vikt åt Fru D och Jen. Fredagen ska det tittas på Blue Man Group IGEN!! :D *gilla*

Nej det blir en bra vecka nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar