måndag 20 september 2010

Hur man generar en 26-åring!

Hur man lyckas få den här tjejen att bli generad, Recept följer!

Ta en snygg sommarvikarie (Han är tidigare omnämnd som den som Kombon inte trodde fanns...).
Ta en födelsedag.
Ta en söndertjatad och handlingskraftig Mor.

Tillsätt en konversation.
En lapp.
Och sist men inte minst.... *trumvirvel*
En mobil.

Ungefär följande konversation utspelade sig mellan min kära (läs: bindgalna) Mor och Manlig snygging av vikarierande sort. Det är ungefär så jag fått den återberättad och jag tvivlar inte på att det var så det gick till....
(M= Mor, H = Snyggingen.)
M: Hej!
H: Hej!
M: Nu kommer du att uppleva något du aldrig varit med om förr, och du kommer nog aldrig att vara med om det igen...
H: ...
M: Är du singel??
H: Rent tekniskt.. Ja?!
M: Va bra! Nu är det så att jag har en dotter som tjatat om hur himla snygg du är i flera månader, och jag tycker att det börjar bli ganska så jobbigt. Du har säkert sett henne!
H: ja??
M: Lång, blond och hon jobbar i Hemtjänsten här ute. Hon har sett dig iaf..
H:Jaaa..
M: Hon fyller år idag så jag tänkte att om du vill så kan du ju ringa till henne och gratta henne och typ bjuda ut henne på en blind date..
H: (troligen) ....
Mamma ger honom en lapp med mitt namn, mitt nummer och hur mycket jag fyller och sen rundar hon av samtalet med; "om det är så att du inte ringer så glömmer vi att vi faktiskt haft den här konversationen...."

X antal timmar senare... En styck Tess svarar i sin telefon och håller på att dö....
Tror först att någon ringt fel, sen att det är någon sorts spratt, men när polletten väl trillar ner kommer genansen. Och den kommer i mängder... Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vad han egentligen sa efter sitt namn och att han jobbade för ***, han gratulerade sen var det blankt. Han fortsatte prata och jag har möjligen sagt ok till något jag inte vet vad det är :S Jag vet inte.

Så där har vi det. Så gör man en tjej generad, man är hennes mor och agerar dejtingkamikaze åt henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar