måndag 27 september 2010

När man minst anar det.

Satt på bussen, sur som fan med Danko Jones i hörlurarna på full volym. Sur som ättika, muttrandes till de andra passagerarnas förskräckelse. En uppsyn som lovade plågor och framtida men om de vågade komma i min väg. Jag satt och svor över män och det lät ungefär så här.. "satans, helvetes, jävla skitkarlar. Hur satans svårt kan det vara att svara på ett satans sms?? det är ju fan inte högteknologiskt att skriva ett satans ja eller nej?? Hur jävla dryg får man vara??" Ungefär så gick banorna.

De som såg mig tänkte nog "PMS!".. men.. så plötsligt plingade det till i fickan. Hoppet steg! 3-2-1.. Det var tamejfan frk. Vero. *suger!* (inget illa om födelsedagsbarnet, och jag får ta på mig skulden. Jag messade henne först!)

Jag svarade henne lite artigt och trevligt och skulle precis låsa skärmen då jag insåg att VÄÄÄÄÄNTA Lite...!!?? Där är ju ett sms till.. Från E. Och han "var helt klart på en fika" :D
Yay och Omg!!
Följande steg vidtogs efter.
Brudighet Nummer 1. Messa alla som lyssnat på mitt gnäll om karlfan, och tjuta av glädje. Han svarade!!!!
Brudighet Nummer 2. Skicka ursäktande blickar till min omgivning då glädjetjutet som endast skulle vara bokstäver i ett sms faktiskt undslapp mig.. Jag tänkte tydligen väldigt högljutt just då!!
Brudighet Nummer 3. Va fan ska jag ha på mig!! hjälp! Byxor? Kjol? Min förvirring blev total. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig mer än en styck randig tröja som får min midja att se smal ut, mina bröst stora och ärligt.. Kan man begära mer från en tröja?
Brudighet Nummer 4. Flina som en byfåne hela dagen och knappt ens kunna dricka en kopp kaffe utan att bli illamående av nervositet inför onsdagen. (Ibland hatar jag att vara "känslig" då allt påverkar mig betydligt mycket mer än vad som är önskvärt!)

Slut på brudigheter.
Jag shoppade loss på kyrkans Secondhand, hittade en tröja på HM och ett par svarta tygskor. Jag bjöd födelsedagsbarnet på fika, så dagens frukost blev laxpaj och kaffe (som jag fick kämpa ner!) Fick även höra att jag glödde (inte illa!!)

Nu sitter jag och väntar bort lite tid innan jag kan träffa Ankan och dricka lite kaffe och skvallra lite till!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar