fredag 27 maj 2011

Fredag och början på helgen I.

Och det blev dag 5.
Jag har i stort sett klarat en hel arbetsvecka utan cigg.
Jag ska inte påstå att tiden har gått snabbt, och det har gått så bra, så bra.
För det vore lögn.
Jag har ätit en massa skräp, åkt en sjuhelsikes massa inlines, gått promenader till förbannelse, druckit så mycket vatten att jag känner mig som en kamel. Till råga på allt så har jag ändå tänkt på cigg större delen av tiden.
Men jag har inte rökt?!

Jag försöker tänka på allt som motiverar mig, trots att det känns motigt.
  •  Riktigt snygga människor röker inte!
Eller jo det kanske de gör, men de "riktigt snygga" har ju oftast något som kallas pengar och därmed är de storanvändare av botox.
Eller nej.. det finns massa snygga som inte röker som inte heller nyttjar botox, och det finns snygga som röker med (jag gjorde ju det i nästan 15 år) men man får vara snygg längre, och på ett bättre sätt. Ett ego-snällt sätt.
  •  Jag kommer att ha betydligt mycket mer pengar till shopping, kaffe på stan osv.
Sen att det där kaffet på stan känns som något av en fail när "kompisen inte är med...
Det där är ett tankefel som får lösa sig med tiden.
  •  Jag kommer att lukta gott..
Det finns inget att tjafsa om där.. så enkelt är det bara! Jag kommer att lukta asgott! Jag kommer att dofta av mina parfymer och inte av nikotin och tjära.
  • Håret blir fräschare, naglarna vackrare, huden piggare.
Återigen.. Någon som kan påstå motsatsen?
  •  Jag andas enklare allaredan. 
Och bättre kommer det att bli så fort min allmänna kasshet är väck, en lite smygande krasslighet designad av min avvänjning bara för att få mig att tro att min kropp inte mår bra av att må bra. Men, förkylningar går över, symtomen lägger sig. Bara till att bita ihop, dricka mitt kaffe och ta itu med skiten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar