tisdag 10 maj 2011

Jobb och diet.

Jahopp, det verkar som den enda gången jag får tummen ur häcken och faktiskt bemödar min hjärna med att försöka skriva något vettigt är ungefär 15 minuter innan jobb.
Så här sitter jag, kaffe i hand och klockan snabbt tickande mot 07.00 vilket är den faktiska tiden jag ska befinna mig på plats.
Jag ska dessutom befinna mig där till 16.00, vilket i min mening är helt galet på 30 minuters lunchrast eftersom jag inte klarar att äta då.
Jag klarar inte att trycka i mig min middag på 5 röda bara för att fara ut genom dörren som ett skållat ollon igen.
Får ingen matro, och får jag inte det så klarar jag inte att äta.
Och äter jag inte så får jag magknip, vilket jag iofs får om jag äter hetsigt också.
Så summan av kardemumman blir att jag ska befinna mig på jobbet i 9 timmar och jag kanske klarar av att äta en fralla och ett äpple.
Hälsosam diet? Skulle inte tro det.
Så jag vill verkligen inte veta hur min insida mår egentligen, men så länge det går så går det.
Lär väl springa in i väggen en dag.

Men som min kloka mamma säger; "Den dagen den sorgen".

Nu ska jag rusa iväg så att jag befinner mig på rätt plats vid rätt tid så att det inte blir sura miner för att jag är sen (trots att det finns arbetskamrater som är kroniskt sena utan att det påverkar alls...).

Ta-taa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar