tisdag 26 april 2011

Ålderstecken.

1. Jag kan till fullo identifiera mig med Cameron Diaz när hon i snygg, sexig och singel konstaterar att hennes bröst förflyttat sig neråt. *Armarna upp* 20. *Armarna ner* 28. *Suck*.

2. Jag tackar med gott mod nej till en spontan utekväll med motiveringen; "Meen.. Jag har ju redan fått på mig min pyjamas... och det är ju faktiskt en dag imorgon med"

3. Jag spanar in 18-åringar och konstaterar att; "Jo.. hade man bara varit några år yngre så hade jag raggat på honom direkt!"
Jag.. Tantsjuk?! Neeeejdå!

4. Mina syskon är närmre gymnasieåldern än jag, och då menar jag från olika håll. Mina yngsta syskon har närmre till att börja gymnasiet än den tid som förflutit sen jag slutade.

5. Mina vänner skaffar riktiga utbildningar OCH barn.

6. Jag dricker kaffe med kaka OCH finner det ypperligt gemytligt.

7. Jag gnäller när mina grannar håller fest, en lördag, trots att musiken oftast tystnar vid 23.00.

8. Jag vill verkligen inte gå ut på krogen. Hade jag velat bli slickad i örat av något ludet så hade jag besökt en kennel med små söta hundvalpar, och om jag inte vill höra vad andra säger och vad jag tänker så kan jag likaväl besöka Maxi i rusningstid en fredag.

9. Jag har själv börjat fundera på det där med familj.

10. Jag pratar med mina tanter om praktiska råd. Hur man enklast bakar den perfekta sockerkakan, hur man får bort fläckar osv. De som har läst Allers i så många år borde ju rimligen ha alla svaren.

11. Jag besöker H&M's ungdomsavdelning och inser att jodå.. Jag är för gammal för att gå runt med en tröja med sifferkombinationen 85. "Herreminskapare.. det var ju för bövelen ett år efter att jag föddes och troligen närmre 10 år innan de andra konsumenterna föddes."

12. Jag får kommentarer i stil med; "Du var ju riktigt snygg för en gammal skata" när jag avslöjar min ålder. Uppenbarligen ska jag inte vara ärlig.. "Nejdå.. Jag är 21....Yeah Right!"

13. De snuskiga förslagen från unga män på dejtingsidor har sinat, kvar har jag överviktiga 50-plussare med tre barn och en faiblesse för "mysiga hemmakvällar med goa kvinnor". *Hjälp!*

Shit pommes frites..
Jag börjar ju fan åldras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar