lördag 9 april 2011

Det ljuva livet.

Dagen idag började med att jag inte hade aning om vad jag ville hitta på, jag slösurfade och försökte komma på någon form av mini-äventyr att fylla mina timmar med.
Jag ville fylla mina sekunder med leenden och skratt, men hur??
Och plötsligt ringde Frk. Vero, vi bollade lite idéer och plötsligt fann jag mig själv kokande kaffe och kanderades nötter och frön.
Äventyret var igång.

Vi åkte ut till Åhus, gick på lions (fyndade f ö världens klatschigaste 70-tals kruka i orange med mintgröna blommor på), hittade en liten loppis till men priserna och attityderna var inte till deras fördel.
Surare och mer tvär gubbe får man spendera lång tid med att försöka hitta.

Nåväl, vidare till stranden.
Fikapaus med smörgåsar, kaffe och massa gottis.
Sen en låååååång promenad utmed stranden, skor och kofta åkte av ganska snabbt.
Solen värmer ju ljuvligt idag, har tom bränt mig lite på näsan vilket betyder att fräknarna kommer att flytta in när som helst.

Nu är jag i alla fall hemma och har dragit igång dagens middag.
Veggieburgare med texmex-smak och guacamole.
Till detta serveras vin och kvinnlig gemenskap.
Det blir troligen respektabla mängder av båda alternativen.

Jag kan knappt bärga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar