lördag 23 april 2011

Lördag morgon.

Lördag morgon och mitt rum badar i solljus.
Kan man göra något annat än att le trots att det är sjukt tidigt en lördags morgon?
Jag ska jobba halva dagen idag, och det känns ganska lagom för att använda ett ruggigt svenskt uttryck.
Vi sticker ut lagom mycket, blir lagom arga och lagom kära.
Åtminstone om vi ska tro McDonalds-reklamen.
Det är dock ganska så uppenbart att den som skrev den reklamen inte varit i kontakt med mitt humör.

Nej, jag jobbar som sagt halva dagen men tänkte försöka smita upp om Loppisen på Gamlegårdens Centrum.
Man kan ju hitta något fynd och det skulle jag ju inte brista ut i gråt över.
Kläder är ju som bekant min drog, och second-hand-fyndade min livsstil.

Nu ska jag masa denna trötta och ack så tunga rumpa ut genom dörren och sen så får vi se om jag slutar gå när jag når jobbet eller om jag börjar leta boplats i Norrland om ett par dagar.
Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar