torsdag 28 april 2011

Chockad.

Nu är det verkligen bekräftat.
Jag ska absolut inte välja mina egna dejter.
Igår på Efterlyst var det ett inslag om en bedragare som lurar kvinnor på 100000-tals kronor.
Ryan kallar han sig tydligen.
Det är en av mina gamla internet-"ragg".
En man som jag spenderat många långa timmar med i telefon och på MSN.
Jag vet inte vad det var som fick mig att klicka på länken om sol-och-våraren som mamma la upp, men klickade gjorde jag och upp dök ett fruktansvärt bekant ansikte som jag kände igen alltför väl.
Ryan.
"Min" Ryan...
Min chock var enorm.
Följt av insikten om att jag aldrig mer ska välja mina egna dejter.
Någon som behagar välja åt mig?

4 kommentarer:

  1. Heh. Kan inte låta bli att le lite. Inte åt själva situationen utan för att jag tycker det är tragikomiskt.

    En stilla undran; dessa tjejer, har väl, av egen fri vilja, gett honom saker? Eller är jag fel på det? :p

    SvaraRadera
  2. Ok. Jag var ju tvungen att kolla på inslaget i Efterlyst. Jag förstår inte hur sol- och vårare lyckas. 1. Hur får de tillgång till koder så de kan föra över pengar mellan konton? 2. Hur får de tjejerna att köpa så mycket grejer till dem? Tips mottages ;)

    SvaraRadera
  3. Som jag uppfattade det på inslaget så beställde han saker i deras namn bakom deras rygg och använde sen deras Legitimation + sin egen för att hämta ut sakerna. Men de har ju själva släppt in honom i sitt liv, och gett honom chansen att göra det. Mig har han ju inte gjort något mot som tur är, men det var ju ändå skrämmande att se...

    SvaraRadera
  4. Och hade jag vetat hur man genomför en sådan sak så hade jag själv satt det i rullning så hade jag sluppit att kämpa varje månad :P

    SvaraRadera