måndag 11 april 2011

Måndag kväll.

Lykke Li – I Follow Rivers

Har numera blåa naglar och Lykke Li i öronen.
(Edit 12/4: Jag har inte dessa tingestar i öronen!! Jag har Lykke Li´s ljuva toner i öronen och jag har målat mina naglar blå! Kan ni sluta hacka på mig nu! :P)

Hennes musik har snurrat från morgon till kväll.
Hennes röst är magisk i såväl solsken som kvällsljus.

Har inte ens gett mig själv tid att tänka idag, och det har varit riktigt skönt.
En väl behövd paus från mina egna tankegångar.
Men det brukar bli så.
När jag målat är hjärnan tom.
Som om allt som låg bakom stängda ögonlock plötsligt är en färgexplosion på duk.
Som om alla minnen, önskningar och viljor är penseldrag snarare än fysiska känslor.

Lykke Li – Love Out Of Lust

Nu ska jag sakta försätta mig själv i en form av dvala för att orken skall finnas imorgon.

7 kommentarer:

  1. Varför har du blåa naglar i öronen?!

    Och NÄR tänker du våldgästa vår soffa!!??!?!?!?!?

    Fru F

    SvaraRadera
  2. TA UT LYKKE LI O DINA BLÅ NAGLAR UR ÖRONEN GENAST UNGA DAM!!!

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha!! Jag har ju inte dessa saker i öronen ju! :D

    SvaraRadera
  4. Och när soffan ska intas det är jag inte säker på heller.. :(

    SvaraRadera
  5. Men men men, du skrev ju att du hade blåa naglar och Lykke Li i öronen :)

    SvaraRadera
  6. Jag menade kanske inte så bokstavligt.. :P Tror inte att Lykke Li skulle uppskatta att behöva sätta bo i mina öron speciellt inte när det finns 5 blåa naglar planterade i varje öra :P

    SvaraRadera
  7. haha, man vet aldrig :)

    Du borde veta att Herr och Fru F tar allt bokstavligt *skratt*

    SvaraRadera