fredag 15 april 2011

Fredag.

Ahh!
Fredag!
Det betyder att det i vanlig ordning att jag jobbar och att det snart är helg för dem som jobbar vanliga veckor.
För mig betyder det att jag ska jobba hela helgen.
Men det är lika bra det då jag inte besitter några stora kvantiteter av det fenomen som kallas "Att ha ett liv".
Alla mina frön är sådda, balkongen är städad, vännerna har antingen flytt stan för länge sen eller så flyr dem idag.
Så det är likaväl att jag jobbar.
Bara för att klargöra, detta är inget bittert inlägg.
Oftast trivs jag ganska bra med den långsamma lunk som är mitt liv men ibland blir den fruktansvärt tråkig och jag saknar en del människor som bor alldeles för långt borta för att man ska kunna spontan-besöka för en kopp kaffe.

Så för att ha något att göra så städar och jobbar jag.
Nu ska jag tömma det sista på mitt kaffe och bege mig ut i solskenet.
(Får hålla tummarna för att vädret behagar stanna för dagen åtminstone!)

3 kommentarer:

  1. Någon gång i framtiden MÅSTE du hänga med oss till GBG över påsken... det bara är så :)

    SvaraRadera
  2. Hade jag varit ledig denna påsken hade jag lätt hängt på :)

    SvaraRadera
  3. Mmmm spontan-besök och kaffe. Det hade varit trevligt!

    SvaraRadera