söndag 17 juli 2011

Dag 2.

Igår började min semester och jag spenderade den väl. Jag inledde med att vakna bakfull i mitt rum, med en smak av död asgam i munnen av att min mobil plingade till.  
Mamma Mu var på ingång och ville ha en balja kaffe. Självklart fick hon det.
Jag passade dessutom på att lifta in till stan med henne så jag kunde smita inom systemet och införskaffa lite cider inför kvällens galenskaper på Tivolirocken.

Efter stan blev det en tur vid symaskinen för att rätta till byxorna inför kvällen, äntligen har ju mina läderbyxor hittat hem! Som jag saknat dem!

Väl i stan blev det raska steg till Tivoliparken, en snabb gratulation till E som stod i kön framför oss. Grattis Grattis.

Väl inne så lyckades jag höra större delen av Miss Li's spelning. Riktigt bra speciellt passagen då hon undrade om vi i Krstd tyckte om att slåss, för det hade hon hört. Jag misstänker att det kan stämma, men det blir nog så i de flesta små städer där det inte finns så mycket annat att göra.
Looptroop rockers var ruggigt bra, när vi var klara med deras spelning så var vi genomsvettig.
Ja inte Frk. Vero då förstås, som trots värme, sprit och dans var lika fräsch som en nyutsprungen ros.
*avundsjuk, jag är så avundsjuk*

Vi lyssnade på Sahara hotnights, Daniel Adams Ray och slutligen.. Danko Jones!
Fantastiska spelningar alltihop.
Tivolirock visade sig vara värt vartenda krona som spenderades.
Musiken var bra, stämningen var finemang. Och folket, ja folket var bäst!
Det var länge sen jag hade en så trevlig kväll, så jag riktar ett tack till alla inblandade parter (Frk. Vero med man, K, Kombon, Hlm-Em och sist men absolut inte minst grabben med permon). NI lyckades med bravaden att få en tant att känna sig ung igen! Tack tack tack!
När jag väl smet ifrån Tivolirock så slängde jag mig på ett tåg till hetaste N.I och gömmer mig nu på landet i lugn och ro. Idag har det blivit en lång sovmorgon och en skogspromenad.
Jag kunde inte önska mer än så!

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar