onsdag 9 september 2009

Insikternas dag

Idag har jag en släng självömkan och en liten gnutta livsleda.

Man definierar sig alltid utifrån den roll man har i samband med andra. När det gäller min familj så vet jag min roll, men om man i ett annat sammanhang helt plötsligt märker att rollerna skiftat? Att maktbalansen är ändrad? Är man fortfarande den man alltid trott att man är? Jag har alltid sett mig själv som relativt attraktiv och som relativt modig.
Men vad gör man när man upptäcker att den som man definierat sig som så med helt plötsligt springer om en? Att rollerna helt plötsligt är ombytta? Det känns som om jag ligger mil bakom där jag började, min utveckling går inte framåt utan jag blir snarare mer sluten med tiden...

Vad gör man när man känner sig överflödig (som min kära chef sa "från och med 1 oktober är du överflödig!") När man känner att man inte passar in, när man inte vet var man passar in heller för den delen?

Vilken är min roll nu?

(Kan tillägga att när detta skrivs så har mitt dagliga intag uppgått till 4 Alvedon, 2 Ibumetin, 1 Banan, 1 Proviva active, 1 kopp kaffe och ett glas läsk. Tom att dricka gör ont och jag ska på akutbesök imorgon eftermiddag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar