söndag 6 september 2009

Pust, stånk o stön!

Det är dags att börja planera 25 års kalaset! Har funderat lite på det i omgångar, första tanken var mat och tårta, men att försöka beräkna buffémat när man inte riktigt vet hur många som kommer fick mig att lägga det på hyllan.
Sen tänkte jag, Hmmm... Jag kan ju göra ett överflöd av goda kakor så får det vara bra med det! För att baka är ju väldigt kul! Men gjorde det stora misstaget att berätta det för mamsen, som direkt började propsa på mat! Så nu får det bli mat!

Det ger mig helt plötsligt väldit mycket att göra till den 19 september, för det är då det stora släktslaget ska ske!
  • Städa hela lägenheten inklusive fönsterputs (gömma allt skräp)
  • Ringa rundor och kolla hur många som kommer, familj respektive vänner
  • Planera en meny som räcker och som dessutom faller de flesta i smaken
Jag har med andra ord ett ganska så stort projekt framför mig!

Måste man förövrigt servera alkohol?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar