måndag 7 september 2009

Sjuk!

Jag är sjuk! Jag hatar att vara sjuk, som om inte värken i munnen vore nog. Nej nu ska jag bli sjuk också, mest troligen på grund av hålet i munnen. Jag har feber, frossa och har precis sovit bort 2 timmar (bara det, jag sover aldrig på dagarna) Just nu känner jag att jag inte orkar mer, jag orkar inte vara sjuk! Jag hinner inte det just nu, jag har en fest att planera även om det verkar som om ingen tänker komma. Jag har en lgh att städa, ett jobb att sköta. OCH jag vill verkligen äta någonting som inte är flytande! Det är väl bara till att proppa sig full av smärtstillande, och ringa käkkirurgen(imorgon bitti) för nu ska jag ha antibiotika så att detta löser sig!

Till råga på allt så skulle jag ringt Mannen och tusen andra människor ikväll, men känner inte att jag orkar vara social.

Jag har ju en jättelista över vad jag måste göra!
Städning:
  • Putsa fönster (jag skiter i det!) och hänga gardiner
  • Plocka undan och damma
  • Ta ut alla mattorna, dammsuga och torka golven
Övrigt:
  • Ringa runt och fastställa vilka som kommer (nästan klart!)
  • Bestämma en meny
  • Beräkna mängden mat
  • Handla hem allt som behövs
  • Tillaga ovannämnda mat
  • Baka bröd och kakor
  • Bestämma mig för en tårta (och baka den, jag lutar åt ngt med choklad!)
  • Och till sist och syvende klura ut varför det betyder så mycket för folk huruvida där är alkohol eller ej? Jag menar nyktra människor världen över klarar en middag utan öl varenda dag!!

Och framför allt så ska jag hinna bli frisk, så att jag orkar med allt som står på listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar