söndag 27 september 2009

Till en älskad vän

Jag önskar att jag kunde laga sprickorna i din själ, att jag kunde laga dem med all den kärlek du förtjänar att bli överöst med.
Jag önskar att jag kunde ge dig hopp om en bättre värld, ge dig känslan av att allt kommer att bli bra i slutändan!
Jag önskar att jag kunde bära dina bördor så du inte skulle kvävas av tyngden.
Jag önskar att jag kunde få dig att älska ditt eget värde, att du skulle inse att du är värd en kärlek som inte gör dig sorgsen, en kärlek delad med någon som behandlar ditt hjärta med de varsammaste smekningar du någonsin känt!
Jag önskar dig en kärlek som fyller ditt liv med ljus, som kysser din panna ömt, som håller dig högt och nära.
Jag önskar dig lycka, jag önskar dig älskad, jag önskar dig hel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar