söndag 6 februari 2011

En sån där intressant dag.

Gårdagen var en av de intressantaste dagarna på länge kan jag ärligt säga.
Jag spenderade hela dagen instängd i en gymnasie-gympahall (och ja.. alla såna hallar luktar verkligen likadant).
Jag tittade på Kendo, för er som möjligen inte vet vad det är YT eller läs följande beskrivning (Herr Friberg: Rätta mig om jag har fel!!)
Du har enorma skydd på dig och en bambu pinne som kallas Shinai. Poängen är att du ska få in träffar på din motståndare, men du får inte träffa var du vill. Huvud, mage eller händer (typ) OCH du måste vråla rätt sak i ansiktet på din motståndare samtidigt.
Intressant som sagt.
Det var väldigt länge sen jag var instängd med så mycket testosteron, och jag lovar och svär. Det fick mig att vilja greppa en pinne och börja slå..
Som inte det var nog, det var en av de kallaste gympahallar jag någonsin varit i med resultatet att idag har jag så ont i kroppen att man skulle kunna tro att jag verkligen har gått ett par matcher.
Men det var fruktansvärt trevligt att ha Herr F på hemmaplan och spendera dagen med Fribergska Klanen.
Ohwell.. nu ska jag dricka kaffe, och dra på mig mina raggsockor för jag fryser fortfarande, jag har fått dunder-förkylningen Bertil av det hela. Så mer värme till tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar