torsdag 3 februari 2011

Snart snart.

Snart dags för jobb, snart dags för ledighet. Jag är 6,5 timmars jobb ifrån 11 dagars ledighet. Jag är snart framme vid mållinjen för det jag längtat efter. Snart får jag sova tills jag vaknar och vara vaken tills jag somnar utan att behöva oroa mig för hur dags jag måste gå upp.
Jag kan äta sena frukostar, dricka vin, läsa 15 böcker och bara existera i 11 dagar!
Hur fantastiskt är inte det?

Jag kan släpa fram min symaskin och planera vårens och sommarens kläder, jag kan dra fram mina smyckessaker och omge mig med ett berg av alla pärlor jag tidigare kastat åt svinen.
Jag kan baka bröd, kakor och dricka för mycket kaffe.

Jag kan ta långa promenader och drömma om den vår som är på väg.
Och det ljuvligaste av allt, jag måste inte göra något av det!
jag väljer helt själv vad jag vill och inte vill göra.

Inga måsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar