måndag 28 februari 2011

Måndag morgon 1.0

Måndag morgon..
Fortfarande inte min favoritdag i veckan.
Men jag ska väl förhoppningsvis överleva den här dagen med.
Idag bär det av till Malmö med Mams. Lite shopping, lite promenerande, lite allmänt filosoferande.
En trevlig Mor-och-dotter-dag helt enkelt.
För att överhuvudtaget visa mig utanför dörren idag dock så behövs det kaffe och en aning smink i ansiktet.
Jag är så glåmig för tillfället.
Grå och tråkig. Ofärgat hår för första gången på evigheters evigheter.
Jag har inte haft såhär mycket av min egen färg ute sen någon gång på högstadiet, det har alltid varit en strid ström av färgbyten. Nya färger och nya frisyrer.
Och just nu så är pagen med lugg och min naturliga hårfärg det enda som händer med mitt hår.
En aning uttråkande och uttröttande.
Det är doxk bara till att bita ihop och stå ut med den tråkiga synen som möter mig i spegeln, för att färga det får jag inte göra.
Ohwell..
Det ska bli skönt att lämna stan idag iaf. Skönt att promenera på andra gator, se andra ansikten, vandra på vägar där jag inte kommer att träffa massa folk jag känner.
Vara anonym ett tag.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar