tisdag 1 mars 2011

Sexuella reiki-trakasserier.

Jag var ju med Mams i Malmö igår och det var om man ska uttrycka sig milt intressant.
Det tenderar att bli så när man beger sig iväg med min mamma.
Våra ärenden var snabbt avklarade och sen var det dags att bege sig ut på stan.
*Suck*

Först och främst så landade vi på Myrorna där jag snubblade över vad som utan tvekan skulle kunna räknas som den snyggaste väskan någonsin som jag ganska snabbt insåg var trasig.. Det saknades ett spänne men tänkte jag.. Då är den kanske ganska billig (för er som vet så är det sällan något är billigt på Myrorna!) så jag och mamma knatar fram och frågar personalen vad den kostar..
230:- svarar han glatt..
230?!
230 kronor för en trasig väska?
nja, ja, jo.., vi kunde ju få 20% rabatt.
ok.. så typ 184 kronor för en trasig väska..
Skulle inte tro det!
Vi begav oss vidare ganska snabbt, när vi slutligen bestämde oss för att äta något så blev det McDonalds.
Inte för att maten ens är i närheten av så god som man skulle kunna hoppas, för ärligt talat så jäkla billigt är det inte! Det var snarare dagens nödlösning då vi missat alla luncherbjudande den stan hade. Ohwell.. Pommes finns det alltid plats för ;)

Hör och häpna!
När vi sitter och äter får vi helt plötsligt sällskap av en man (påtänd) som tror att jag och mamma är ett par.. Nej svarar mamma, vi är faktiskt mor och dotter.
Då ska den snurrige fan gissa ålder, mamma var 48 och jag var 23.. Omg!
För att göra saken än mer fantastisk så skulle han heala mitt knä (??) och behövde tydligen äta pommes för att kunna utföra denna healande handpåläggning.. Som om han vore Fransisco av Azissa eller ngt i den stilen.
Så denna främmande man gräver ner fingrarna bland våra pommes och äter med god aptit, samtidigt som han varvar med att lägga båda sina flottiga händer på mitt knä och lår, tills han plötsligt reser sig upp för att gå på toa. Då tvingar jag ut mamma (grinig) som gnäller om att hon inte fått äta klart!
Lätt för henne att gnälla om det, hon fick iaf ha sina ben ifred och slapp att snyggaste killen på länge satt och skrattade samtidigt som hon blev sex-trackad av en påtänd 52-åring som uppenbarligen efter egen utsago fanns på facebook.

När vi väl kommit ut så vill mamma sätta sig någonstans, först pekar hon på en fontän som man nog iofs kan använda kanten av som sittplats, men att sitta på iskall sten mitt i blåsiga Malmö..
Det är något med den tanken som inte är allt för övertygande eller lockande för den delen.
Så mamma hukar sig vid vad hon troligen tror är ett vanligt skyltfönster, precis bredvid HM's ingång. Med det fantastiska resultatet att hon helt plötsligt ser ut som en tiggare.. vilket jag påpekar.
Jag har faktiskt aldrig sett min mamma resa sig upp så snabbt. Som en blixt.
Nåväl.. Vi kom hem.
Jag har alla lemmar i behåll och jag tror att stoltheten är intakt.
Mest av allt så var jag bara glad att få komma hem!
Och förresten, jag fyndade åtminstone något. Jag hittade 2 kökshanddukar, muffinsformar och 2 modetidningar.
(Mamma hittade lite till Lilla Syster Dyster åtminstone!)
Das was alles!
Nu ska jag banne mig gå till jobbet och sen ska jag på volontär-möte på diakoniforum!
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar