tisdag 2 mars 2010

Återuppstånden.

Jag är fortfarande förkyld, i allra högsta grad. Men nu börjar jag hänga med i livet igen, febern har sjunkit bort och jag behöver inte längre gå i raggsockar och stickad tröja inomhus. Nu dräller jag istället runt i min I <3 NY tischa. Mycket bekvämare. Jag har suttit och filosoferat hela dagen i mitt kök med en kär vän, vi har pratat om liv, lust, känslor, böcker osv. Allt medan Linssoppan puttrade på spisen. Det ni! Det är vad jag kallar ro i själen, långkokssoppa, massa kaffe och vänners varma kärlek. Det kan få alla sorters hjärtesorg att framstå som minimala problem. Vi har pratat om lycka och meningen med livet. Och det har varit alldeles underbart.

Kvällen har jag spenderat i min säng med rödvin, Kent, skissblock och alla mina pennor spridda kring mig som en regnbåge. Jag har byggt min egen himmel :)

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar