lördag 13 mars 2010

Hemfärd II.

Nu sitter vi på tåget och skumpar oss genom ett snöigt Sverige. Det är ganska skönt att koppla bort storstadsstressen nu, när man är van vid ett lunk så är det svårt att orka med springet även om jag började vänja och till och med tyckte om det när vi satt på Centralstationen. Lustigt hur snabbt man kan vänja sig vid saker egentligen.
Vi sitter på ett Harry Potter Tåg som en Fribergare upplyste mig om att det hette :) och det känns skönt och gammaldags. Allt som saknas nu är att jag skulle sitta med fina papper och författa brev med min finaste handstil, iklädd klänning och drickandes té så hade det känts som en gammal film. Istället sitter jag med pärondryck, ostbågar, laptop och en glittrig bandana runt huvudet. En riktig hippie :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar