torsdag 11 mars 2010

Konserten.

En fullkomligt fantastisk kväll! Jag har irrat runt på tunnelbanan utan att veta var jag varit på väg. Jag har fortfarande inte ätit någon kvällsmat, utan har bara levt hela dagen på mackor, läsk och choklad. Jag har varit förundrad över hur många människor som faktiskt kan få plats på samma ställe. Och jag har efter drygt 13 timmar kommit fram till att jag aldrig någonsin skulle orka bo i Stockholm.
Men...
Konserten.. WOW!!!!!
Förbanden var fantastiska, speciellt killarna från Danmark som körde en mix av elektroniskt och 80-talsrock <3
11/3; Tillägg: förbanden heter; Street Drum Corps & Carpark North 
Otroligt lättlyssnat med fantastiska texter, och ett sound som fick en att drömma om att dansa barfota i gräset när man grillar och dricker öl.
Huvudakten.. Well.. 30 seconds to mars. <3 Överväldigande bra, hans röst var otrolig. Han hade inte den perfekta rena sångrösten men känslan. Känslan! Jared Leto är en väldigt tanig liten man (som min väninna sa: herregud! hans vader är som mina överarmar!? Kan tilläggas att hon inte är speciellt stor,) Musiken var perfekt, allt jag ville ha och lite till. Fick höra alla låtar jag ville att de skulle spela + en snabb "variant" på bad romance av lady gaga. Jared konstaterade också att han vill; "make love to the audience, everyone in it." Till och med männen skulle han ligga med, för det var ju svenska män. Och de är ju vackra :P
Jag har skrikit mig hes, sjungit i sönder min röst. Klappat i händerna tills mina handflator domnade bort, studsat och dansat tills mina tår ömmar. Jag känner fortfarande musiken i kroppen, och jag skulle kunna studsa ett par timmar till om jag bara får lyssna på såpass underbar musik,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar