onsdag 10 februari 2010

Ett vuxet inlägg

När är man vuxen? Och vad är det som definierar vår generations vuxenhet? Min mamma brukar säga till mig att när hon var i min ålder så hade hon 2 barn, var hon då mer vuxen vid 25 än jag är? Eller betyder det bara att hon var lite mognare? Jag och min vän satt och funderade över det där härom kvällen, om hur man definierar vuxet nu. Våra mammor gnäller på oss och säger åt oss att bli vuxna, för uppenbarligen är man inte det om man spelar Tv-spel, dricker massa läsk, flamsar med sina vänner och man är absolut inte vuxen om man bor med en vän.. Gud förbjude att man skulle välja en boendeform som inte innebär samboliv...Tsss....Inte bra.. Men vad de missar att nämna i sina tirader om hur icke-vuxna vi är, är att vi gör mycket vuxna saker. Jag betalar skatt och har gjort så läääänge, jag betalar räkningar, jag lagar min egen mat och jag tvättar min egen tvätt. Jag tycker det kvalificerar mig till vuxenlivet, att det sen inte automatiskt gör mig mogen....Det är en helt annan femma :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar