torsdag 18 februari 2010

Strange little Me.

Jag är en "strange" kvinna, svårgreppbar, säregen, speciell, känslostyrd. Jag känner min väg genom livet, min glädje kan vara fyrverkerier, min sorg ett stormigt hav, min ilska kan splittras likt trasiga tallrikar på ett köksgolv. Känslor är mitt bränsle, känslor driver mitt skapande, tar mig genom dagen. Jag andas känslor, jag lever känslor, jag är mina känslor. Mina känslor är det som är bra och dåligt med mig. Jag har spenderat många timmar i mitt liv med att försöka förtrycka det som driver mig, ersätta det med logik. Men det har gjort känslostormen i mig starkare, grymmare, vildare. Desto hårdare jag förtrycker, desto hårdare har den rebellarmé mina känslor utgör slagit tillbaka. Jag har sprungit in i så många väggar, vandrat så många stigar på grund av mitt eget förtryck. De känslor jag pressat undan har alltid kommit tillbaka som spöken, som sår, som märken på min kropp, som blickar, som förlorade vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar