måndag 8 februari 2010

Ibland förändras allt

Ibland bara ändras allt som i en handvändning, något händer som sätter bollar i rullning. Saker händer som ger perspektiv, som erbjuder en kontrast till det vanliga. Ibland dyker avslutade saker upp i ens synfält som en påminnelse om vad man inte söker, som en väckarklocka designad enbart för att få dig att inse var dina värderingar finns. Ibland är det skrämmande hur klarsynt man kan bli av att bli lite skrämd, och ibland är det ganska skrämmande hur försiktig man ska vara med vad man önskar sig...

Idag har det hänt saker som fått mig att tänka på hur jag skulle vilja att mitt liv ser ut, och jag måste tyvärr säga att på toppen av mina drömmar ligger ändå trygghet och stabilitet. Det ligger långt över drama och spänning som förekommer i stora mängder i det liv jag lever. Jag vill bara ha lite lugn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar