lördag 20 februari 2010

Ibland

Ibland kan jag önska att jag var 14 igen, för det var okomplicerat då. Känslor kunde glömmas på en dag, tog det slut med killen så hittade man en ny att vara kär i dagen efter. Och all kärlek var evig. Tess + ______ = 4ever. Man hånglade i timmar, tills munnen domnat bort och man var alldeles snurrig i huvudet av lust och syrebrist. Man klottrade hjärtan i alla sina böcker, tittade i skolkatalogen för att markera vilka som var snygga, schyssta och coola.

Så mycket har ändrats, men ändå inte...

Vill jag bli snurrig i huvudet av lust så kan det utan tvekan fixas, vill jag bli bortdomnad i läpparna av mängder med kyssar så är inte heller det alltför svårt att åstadkomma.

Tack och lov så baseras inte hela min värld på vem som blev snyggast på bild längre, och känslor har blivit lite mer komplicerade.

Ibland är jag himla tacksam att jag inte är 14 igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar