torsdag 12 augusti 2010

Hummer ngn??

Jag Ser ut som en hummer eller alternativt en kokt kräfta. Jag har spenderat i stort sett hela dagen på en balkong, iklädd endast bikinibyxor med resultatet att jag läst ut Dan Brown´s Den förlorade symbolen och har dessutom påbörjat nästa bok Naiv. Super. Den senare verkar ganska speciell, som en dålig blogg ungefär men jag kan ändå inte riktigt slita ögonen från texten för det är något med de skrivna orden som påminner lite om den förtvivlan jag själv kände i tonåren... Anyway..
Stackars Fru D är sjuk, så henne har jag hållit nerbäddad större delen av dagen. Nu har hon dock flyttat ut till oss på balkongen, hon ligger på en madrass tryggt nerbäddad under en filt och myser av solen och den svala brisen. Herr D har redan rymt till jobbet och lämnat oss flickar mol allena åter igen. Men jag har ju redan hunnit nyttja Herr D till det jag behövde honom för (Karuselltur på sailet ftw) så det gör inget att han rymmer.
Vi åt massa grillat, räkor, kräftor och en ljuvlig potatisgratäng igår innan vi turade in till Karlskrona för att titta oss omkring :) Vi tog en biltur till Färskesjön(??) i mörkret, och det är något speciellt med vatten i mörkret. Jag bara älskar det!

Nä nu ska jag överge datorn igen och fortsätta läsa denna mystiska bok som fångat mitt sinne! Ha en bra dag gott folk! Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar