söndag 1 augusti 2010

Söndag 2.

Garderoben är avklarad (äntligen...)
Jag har tittat på Avatar idag och jag måste säga att jag ärligt talat blev lite besviken, jag tyckte att den kändes ganska så tunn. Vackert animerad, absolut men inte mycket mer än så..
Det kändes som en film om kolonialismen fast med smurfar som spelar de snälla och ack så missförstådda infödingarna som automatiskt har rätt eftersom stora stygga välutrustade Amerika jagar dem. Den stygga Armé översten kändes som Gargamel (!?) som var ute efter att utrota alla som inte tänker som honom.. Känner vi igen detta någonstans ifrån?? Hmmm... låt mig tänka.. *hrm* (Vietnam, Korea, Somalia, Afghanistan, Irak... Need I say more??)
Detta var en film om att Amerika startar krig på ställen där de inte hör hemma, och därmed anser sig ha rätten att döda alla som inte tänker som dem..

Anyway..
Det blev kvällsdopp i Råbelövssjön idag, liftade med Mams, Papric och systra min. Kombon följde också med. Bland det första som händer är att jag och syster börjar härja loss och på något vis så lyckas min "ring"tå på högerfoten komma i kläm. Jag misstänker att den faktiskt är bruten.. Duktigt!! Jag känner mig väldigt skillad kan jag säga :P

Nä, nu skiter jag i detta och går och gör mig lite varma mackor med massa ost istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar